Słodka cukierenka

Słodka cukierenka

wtorek, 2 kwietnia 2013

Babka łaciata






Składniki:
35 dag mąki pszennej
15 dag maki ziemniaczanej
35 dag cukru
25 dag masła 
4 jajka
1 mała szklanka mleka lub śmietany
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy

Dodatkowo:
Cukier puder do posypania(ja użyłam połowy mlecznej i białej czekolady)


Masło utrzeć na białość,dodać 25 dag cukru,żółtka,cukier waniliowy i ucieramy na małych obrotach,dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko.Ucieramy.Ubijamy pianę z białek i dodajemy do ciasta,mieszamy delikatnie. Rozdzielamy ciasto na dwie części,przy czym jedną część mieszamy z trzema łyżkami kakao i dodajemy resztę cukru.Przygotowujemy formę,ja użyłam tradycyjnej formy na babkę z kominem,bo akurat piekłam ją na święta,ale można użyć też dwóch foremek na keksówkę. Dobrze natłuszczoną formę obsypujemy mąką. Nakładamy ciasto,najpierw warstwę bez kakao a na wierzch warstwę z kakao.Piec 70-75 min w temperaturze do 200 stopni.Po upieczeniu jeszcze ciepłą posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz