Słodka cukierenka

Słodka cukierenka

środa, 25 września 2013

Strucla drożdżowa z serem(przepis od mamy)

Już od dawna za mną chodzi taka strucelka z serem,uwielbiam wszelkiego rodzaju drożdżówki,dzisiaj zapraszam Was na struclę z serem,przepis pochodzi od mojej mamy,zawsze wychodzi.Można zrobić jedną dużą lub dwie mniejsze tak jak ja to zrobiłam,jedną nadziałam tylko serem a do drugiej dodałam rodzynek,pychotka :)






Ciasto:
500 g mąki
200 g cukru
150 g roztopionej margaryny
3 jajka
1 szklanka ciepłego mleka
30 g drożdży

Masa serowa:
500 g twarogu(raz mielonego)
1/4 szklanki cukru
50 g roztopionego masła
rodzynki

Dodatkowo:
cukier puder do oprószenia
lukier
1 białko(rozbełtane)

Zaczynamy od rozczynu,do ciepłego mleka rozkruszamy drożdże,dodajemy łyżkę cukru,mieszamy i odstawiamy na 10 minut w ciepłe miejsce.Mąkę przesiewamy do dużej miski,dodajemy jajka,cukier,nasz rozczyn i powoli wyrabiamy ciasto,na końcu dodać roztopioną margarynę i zagniatamy ciasto na gładkie(być może trzeba będzie troszkę mąki dosypać),wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 1 godz do wyrośnięcia.

W tym czasie przygotowujemy masę serową.Twaróg nie musi być mielony(zależy jaki kto lubi)ja tylko raz przepuściłam przez praskę do ziemniaków,dodałam cukier i masło i wyrabiałam widelcem.Blaszkę o wymiarach 40x 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Gdy ciasto jest już wyrośnięte,dzielimy na dwie części,stolnicę wysypujemy mąką,pierwszą część ciasta rozwałkowujemy na prostokąt ,nakładamy masę serową i zwijamy w roladę,tą samą czynność powtarzamy z pozostałym ciastem.Następnie przekładamy na blaszkę,pozostawiamy na 30 minut do wyrośnięcia,smarujemy rozbełtanym białkiem.Piec ok 35-40 minut w temperaturze 180-190 stopni.Studzimy,posypujemy cukrem pudrem lub lukrujemy.


Smacznego





















3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. W rzeczy samej :) moja mama bardzo często piecze takie drożdżowe,dlatego kojarzy mi się z domem rodzinnym :)

      Usuń
  2. Właśnie wstawiłam do piekarnika. Piszesz Kasiu "być może trzeba będzie troszkę mąki dosypać". Tak, i to sporo. Pierwotnie ciasto wręcz rozmazywało mi się na stolnicy. O zwinięciu strucli nie było nawet mowy. Według własnego doświadczenia myślę, że w przepisie jest za dużo mleka. Pół szklanki pewnie zupełnie wystarczy.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i lecę do kuchni ;)
    Iga

    OdpowiedzUsuń