Słodka cukierenka

Słodka cukierenka

poniedziałek, 9 grudnia 2013

3 Bit-na biszkopcie

Na specjalne życzenia Magdy :) miało być tylko na herbatnikach,ale coś mnie podkusiło i upiekłam biszkopt,nie żałuję,ciasto wyszło pyszne,aczkolwiek słodkie,ale 3 bit musi być słodki :)






Biszkopt:(blaszka 25x30cm)
4 jajka
3/4 szklanki mąki
1 łyżka kakao
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
1 łyżka oleju

Krem:
1 l mleka
250 g masła
2 budynie waniliowe
3 łyżki cukru

Dodatkowo:
1 tabliczka gorzkiej czekolady
1 duża paczka herbatników(ja użyłam 32 sztuki)
1 puszka masy krówkowej(400-500g)
2 łyżki mleka


Biszkopt:Białka oddzielamy od żółtek,białka ubijamy na sztywno,pod koniec ubijania stopniowo dodajemy cukier,następnie żółtka,olej i przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao,delikatnie mieszamy.Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia,przelewamy nasze ciasto.Piec ok 30-35 minut w temperaturze 170-180 stopni.Studzimy i dzielimy na dwa blaty.

Gotujemy budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu,dodając do tego cukier.Studzimy.Miękkie masło ubijamy i dodajemy po troszkę zimnego,przestudzonego budyniu,miksujemy aż do wyczerpania składników.

Masa krówkowa:można kupić już gotową,ja zrobiłam sama.Do mniejszego garnka wlać 700 ml mleka,dodajemy 2 szklanki cukru i gotujemy na małym ogniu przez 2-3 godziny od czasu do czasu mieszając.

Na dno blaszki kładziemy pierwszy blat biszkoptu,wykładamy połowę kremu,herbatniki,cała masa krówkowa,herbatniki,reszta kremu,drugi blat biszkoptu i polewa.

Polewa:czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z mlekiem.

Schładzamy,przechowywać w lodówce.

Smacznego






 

9 komentarzy:

  1. Prześliczne ciasto! Wygląda na pracochłonne, ale jest na pewno tego warte :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) troszkę jest pracochłonne,ale na prawdę warto zrobić,polecam :)

      Usuń
  2. Dziękuję :) z czystym sumieniem namawiam do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, zrobiłam ciasto wg przepisu, ale krem budyniowy nie zastyga, tylko wypływa z ciasta, co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  4. W przepisie na krem jest błąd. Powinno dać sie 1 szklanke mleka mniej, żeby budyń był gęstszy (dzięki czemu nie zważy sie). Na 2 dzień po zrobieniu placka masa w smaku była zważona

    OdpowiedzUsuń